متخصص سئو کسی است که فرآیندهایی را برای بهبود عملکرد سایت انجام میدهد تا میزان ترافیک و ورودی سایت را افزایش دهد. اگر شما هم یک کسب و کار دیجیتالی راهاندازی کردید، انتخاب متخصص سئو باتجربه، برای توسعه کسب و کارتان، مهم و حیاتی است. برای انتخاب سئو کار خبره باید به برخی از نکات توجه کنید. در این مقاله به بررسی خدماتی که توسط کارشناس سئو ارائه میشود، انواع سئو کاران و ویژگیهای کارشناس سئو خوب میپردازیم.
متخصص سئو چه ویژگیهایی دارد؟
با گسترش چشمگیر کسب و کارهای دیجیتالی، احساس نیاز به متخصصین این حوزه زیاد شد. بسیاری از افراد با گذراندن دورههای تئوری، شروع به فعالیت در این عرصه کردند، اما آیا همین ویژگی برای توسعه کسب و کار دیجیتالی کافی است؟ البته که یک متخصص یا کارشناس حرفهای سئو باید ویژگیهای منحصر به فردی داشته باشد تا بتواند یک بیزینس را توسعه دهد. تجزیه و تحلیل سایت از نظر سئو محتوا ، سئو داخلی و خارجی و البته تکنیکال از جمله مهارتهایی است که یک کارشناس خبره سئو باید داشته باشد.
تبلیغات، یک فرآیند جداییناپذیر از هر کسبوکار است، با تبلیغات میتوان خدمات محصولات و به طور کلی یک برند را معرفی کرد. دیگر ویژگی یک سئو کار حرفهای، دانش تبلیغات در فضای دیجیتال مانند گوگل است. ارائه خدمات شارژ حساب گوگل ادز ، بهینه سازی سایت و اجرای انواع کمپین تبلیغاتی گوگل ادز ، از دیگر مهارت یا ویژگیهای متخصص سئو است. مقاله راهنمای انتخاب بهترین شرکت تبلیغات گوگل به شما در انتخاب کمک میکند.
از دیگر ویژگیهای یک کارشناس ارشد سئو، صبوری، دلسوزی و البته آینده نگری است. سئو کار خوب باید چشمانداز درستی از آینده کسب و کار داشته باشد. باید بتواند آینده را به خوبی پیش بینی کند و با توجه به مسیر رشد، استراتژی را تغییر دهد. شاید لازم باشد، بارها و بارها استراتژی پیش رو را تغییر دهد که این یک امر عادی است. یکی از نیازهای صاحبان کسب و کار این است که کارشناسان و مدیران سئو، پکیجهایی متناسب با بودجه آن کسب و کار را ارائه دهند. رفع نیاز و خواسته کسب و کار باید متناسب با بودجه کسب و کار باشد.
به گفته عادل طالبی متخصص دیجیتال مارکتینگ در خصوص متخصص سئو:
بدون یک حضور دیجیتالی موثر و درست نمیتوانیم به آیندۀ کسب و کارهایمان امیدوار باشیم.
فضای دیجیتال، بسیار گستردهتر از آن چیزی است که در فضای آفلاین و غیر دیجیتال تجربه کردهایم. بدون داشتن استراتژی مناسب، بدون داشتن برنامۀ بازاریابی مناسب، بدون داشتن سنجههای مناسب برای ارزیابی اجرای فرایندها، نمیتوانیم از درستیِ «حضور دیجیتال» خود مطمئن شویم. بر اساس سالها حضور در فضای دیجیتال و تجربیاتی که دارم، در این زمینهها به کسب و کارها کمک میکنم:
متخصص سئو چه وظایفی دارد؟
بسیاری از کمپانیهای بزرگ و کوچک نمیدانند کارشناس سئو چه وظایفی دارد؟ این مشکل را حتی برای استخدام هم دارند.
در ادامه این مقاله، به مشخصههای بارز سئوکاران میپردازیم.
- تجزیه و تحلیل و بهبود تجربه کاربری وبسایت
- بهینهسازی سایت
- ارائه گزارش و آمار از وضعیت کنونی و مسیر بهبود سایت
- انتخاب و تحقیق کلمات کلیدی مناسب برای افزایش ترافیک و فروش
- ارائه نقاط قوت و ضعف سایت
- تجزیه تحلیل عملکرد رقبا
- بهبود و بررسی ساختار URL سایت
- بهبود وضعیت سئو محتوا
- طراحی و بهبود استراتژی لینک داخلی
- تجزیه و تحلیل سئو خارجی
- تجزیه و تحلیل سئو تکنیکال و رفع مشکلات تکنیکال
- ارائه استراتژی کمپین تبلیغاتی در گوگل ادز
-
تمپلیت سئو برای پروژه230,000 تومان – 1,250,000 تومان
-
KPI پلن سئو برای ۱۲ ماه350,000 تومان – 2,500,000 تومان
-
بریف محتوای متنی280,000 تومان – 1,250,000 تومان
-
تقویم مناسبتهای ۱۴۰۳250,000 تومان – 1,500,000 تومان
افزایش رتبه سایت، ارتباط مستقیم با رفتار کاربران دارد. رباتهای گوگل، با ردیابی رفتار کاربر، تجربه کاربری سایت را ارزیابی میکنند. با استفاده از ابزارهای سئو این امکان وجود دارد تا رفتار کاربران از لحظه ورود به سایت ارزیابی شود، با تجزیه و تحلیل رفتار کاربران، مسیر فکری و دغدغه کاربران مشخص میشود. از دیگر وظایف متخصص سئو، پیدا کردن نقاط قوت و ضعف وبسایت است. رفع نقاط ضعف یک فرصت و تقویت نقاط قوت یک سکوی پرتاب برای رشد خواهد بود. گاهی مشکلاتی از جمله متوقف شدن مسیر رشد بوجود میآید، بررسی ساختار از نظر سئو تکنیکال، سئو خارجی و داخلی از جمله وظایف متخصصین است.
خوشبختانه حمید پرویز کارشناس ارشد سئو و تیم او، توانستند سابقه درخشانی در توسعه وبسایتهای صفر و حتی قدیمی را داشته باشند. با توجه به مهارتها و ویژگیهایی که دارد، توانسته است در توسعه و مدیریت وبسایت از صفر تا صد، مسئولیت سازماندهی تیم را برعهده بگیرد. تولید و انتشار محتوای سئو شده، طراحی استراتژی لینک سازی و بهینه سازی وبسایت از نظر تکنیکال، از دیگر خدماتی است که توسط این کارشناس ارشد سئو ارائه میشود. فراموش نکنید، مهمترین قدم برای راهاندازی کسب و کار در فضای دیجیتال، انتخاب متخصص سئو خبره و باتجربه است.
کارشناس سئو چه خدماتی ارائه میدهد؟
برای اینکه درباره خدماتی که توسط کارشناسان سئو ارائه میشود، شناخت کافی داشته باشید، در این بخش به بررسی تمام خدمات قابل ارائه میپردازیم:
- بهبود وضعیت سایت
- بهبود سئو محتوا
- رفع مشکلات سئو تکنیکال
- بهبود سئو خارجی سایت
- مدیریت تبلیغات در گوگل ادز
بهبود وضعیت سایت
مهمترین قدم این است که وضعیت کنونی سایت، دقیق بررسی شود. تجزیه و تحلیل سایت کمک میکند تا مسیر پیش روی هر کسب و کار به صورت واضح مشخص شود. در نظر داشته باشید، ارائه گزارش کامل از وضعیت کنونی سایت، از جمله مهمترین وظایف سایت به شمار میآید.
بهبود سئو محتوای سایت
حتی اگر محتوای سایت بدون اشکال باشد، باید یک نقشه راه دقیق از بروز کردن محتوای سایت طراحی و پیاده سازی شود. این کار از جمله خدماتی است که توسط کارشناسان سئو باتجربه ارائه میشود.
رفع مشکلات سئو تکنیکال
مشکلات تکنیکال سایت، از جمله مواردی است که مانع اصلی پیشرفت سایت خواهد بود. در بسیاری از مواقع که وبسایت از نظر افزایش رتبه و دریافت ورودی با مشکل مواجه میشود، باید مشکلات تکنیکال آن برطرف شود. متاسفانه، بسیاری از سئوکاران در زمینه سئو تکنیکال ضعف دارند.
بهبود سئو خارجی سایت
برای اینکه سئو خارجی سایت طراحی شود، به یک گزارش کامل از عملکرد رقبا در سئو خارجی نیاز است. علاوه بر این، به گزارش کاملی از فضای مناسب برای سئو خارجی نیاز دارید.
مدیریت و راه اندازی کمپین تبلیغاتی در گوگل
از دیگر خدمات، ارائه یک استراتژی قابل اجرا برای طراحی و توسعه سایت از نظر تبلیغات در گوگل است. گوگل یک بستر مناسب برای تبلیغات را بوجود آورده است. از این روی، بسیاری از کارشناسان برای افزایش میزان ترافیک و فروش، تبلیغات در گوگل را پیشنهاد میکنند.
انواع کارشناس سئو از جنبه سطح تخصص
برای کارشناسان سئو در سطوح مختلف، از اصطلاحاتی استفاده میکنند. در این بخش تعاریف مختصری را ارائه میدهیم:
- کارآموز: به شخصی گفته میشود که دانش تئوری و آکادمیک دارد، هیچگونه نمونهکاری را در رزومه خود ندارد و هنوز نیاز به کسب تجربه دارد.
- جونیور: این سطح چند قدم جلوتر از کارآموز است. توانسته است در تیم کار کند و تجربیاتی در حوزه کاری دارد، اما تجربه مدیریت پروژههای بزرگ را ندارد.
- میدلول: شخصی که در این سطح قرار دارد، امکان مدیریت چند کارآموز و جونیور را دارد. معمولا پروژههای کوچک را به راحتی مدیریت میکند.
- سنیور: متخصص سئو سنیور، شخصی است که امکان مدیریت چندین میدلول را در پروژههای بزرگ دارد. برنامهریزی و انتخاب تسکها برای هر شخصی در تیم از جمله وظایف سنیور است.
جمع بندی متخصص سئو کیست؟
در این مقاله سعی کردیم به بررسی نکات مهم برای انتخاب بهترین متخصص سئو بپردازیم. بسیاری از صاحبان کسب و کار وقتی تصمیم به انتخاب کارشناس ارشد سئو میگیرند، نمیدانند که چه انتظاراتی باید داشته باشند. شرح وظایف سئوکار، مهارتها و خدمات او را به طور کامل توضیح دادیم. به میزانی که اطلاعات شما درباره این فیلد کاری بیشتر باشد، نیروی قابلتری را برای تیم خود انتخاب میکنید.
سوالات متداول
متخصص سئو خوب در تهران کیست؟
از جمله بهترین و باتجربهترین سئوکاران، حمید پرویز و تیم او است که علاوه بر دانش، تجربهی لازم را در این حوزه دارد.
وظایف روزانه کارشناس سئو چیست؟
کارشناس سئو به صورت روزانه به بررسی موقعیت کلمات کلیدی میپردازد. با توجه به میزان رشد و افت کلمات کلیدی، تجزیه و تحلیل و در نهایت پلن نویسی میکند.
آیا میتوانم سئو سایت را خودم انجام دهم؟
با توجه به اینکه هر کاری نیاز به تخصص دارد، برای اینکه نتیجه مورد نظر را دریافت کنید، به کمک حرفهای نیاز دارید.