برای تولید محتوای سئو شده، بهتر است به نکاتی مانند، بریف نویسی، ساختار محتوا، استراتژی آدرس دهی، هدینگها، کلمههای کلیدی و کلمه کلیدی هدف و … توجه کنید. در این بخش از آموزش سئو محتوا، میتوانید اولین قدمهای خود را با ما بردارید.
سئو محتوا چیست؟
در گذشته سئو محتوا، به معنای تولید محتوا برای موتورهای جستجو بود و رفع نیاز کاربر معنایی نداشت. گوگل برای رفع سریع نیاز کاربر الگوریتمهای خود را ارتقاء داد و متخصصین سئو و نویسندگان را مجبور به تولید محتوای کاربر پسند کرد. پس از آن اعلام کرد که رتبه بندی سایت بر اساس رفتار کاربران خواهد بود.متخصصین سئو مجبور شدند که در قدم اول هدف سایت مشخص کنند. برای اینکه هدف اصلی محتوای سئو مشخص شود، باید به سوالاتی پاسخ میدانند. سوالاتی مانند چرا به این محتوا نیاز دارید؟ با تولید این محتوا به رفع کدام نیاز کاربران کمک میکنید؟ برای پاسخ به تمام سوالات خود مطابق استاندار E.E.A.T عمل کنید.
در این جدول اصول سئو در تولید محتوا به صورت چکیده بیان شده است، تا در ادامه بصورت کامل آن را شرح دهیم:
نکته | توضیح |
---|---|
انتخاب کلمه کلیدی هدف | کلمه کلیدی هدف کلمه ای است که می خواهید محتوای خود را برای آن رتبه بندی کنید. انتخاب کلمه کلیدی مناسب برای محتوای خود مهم است زیرا به شما کمک می کند تا مخاطبان هدف خود را جذب کنید. |
طراحی استراتژی محتوا برای URL خود | استراتژی محتوای شما برنامه ای است که به شما کمک می کند تا محتوایی ایجاد کنید که با اهداف سئو شما مطابقت داشته باشد. هنگام ایجاد استراتژی محتوای خود، باید کلمات کلیدی هدف، مخاطبان هدف و نوع محتوایی را که می خواهید ایجاد کنید، در نظر بگیرید. |
ایجاد عنوان و توضیحات متا | عنوان و توضیحات متا دو تگ HTML هستند که در نتایج جستجو نمایش داده می شوند. نوشتن عنوان و توضیحات متا جذاب و آموزنده مهم است زیرا به شما کمک می کند تا نرخ کلیک (CTR) خود را افزایش دهید. |
استفاده از عناوین و زیرعنوان ها | عناوین و زیرعنوان ها به ساختار دادن به محتوای شما و آسان تر کردن خواندن آن کمک می کنند. آنها همچنین می توانند به شما کمک کنند تا کلمات کلیدی هدف خود را در محتوای خود بگنجانید. |
گنجاندن تصاویر و ویدئوها | تصاویر و ویدئوها می توانند به جذاب تر کردن محتوای شما و افزایش زمان ماندگاری کاربران در صفحه شما کمک کنند. آنها همچنین می توانند به شما کمک کنند تا رتبه بندی خود را در نتایج جستجو بهبود بخشید. |
بهینه سازی محتوا برای کاربران و موتورهای جستجو | مهم است که محتوای خود را هم برای کاربران و هم برای موتورهای جستجو بهینه کنید. این بدان معناست که باید محتوایی ایجاد کنید که آموزنده، مفید و مرتبط با موضوع صفحه شما باشد. همچنین باید از کلمات کلیدی هدف خود در محتوای خود به روشی طبیعی استفاده کنید. |
حالا در ادامه به صورت تخصصی در مورد نکات سئو محتوا صحبت خواهیم کرد.
نقش Google E-E-A-T در سئو محتوا چیست؟
E-E-A-T یک استاندارد مورد تایید گوگل و مخفف Experience Expertise Authoritativeness Trustworthiness است. در واقع، گوگل بر اساس E-E-A-T کیفیت محتوا یا (PQ (Page Quality را تشخیص میدهد. در زیر هر کدام از فاکتورهای E-E-A-T را شرح دادیم:
تجربه یا (Experience)
این فاکتور برای وبسایتهای سلامت، مالی و سبک زندگی بسیار مهم است. گوگل میزان تجربه وبسایت را برای معرفی به کاربران، در نظر میگیرند. برای اینکه صفحات مورد نظر شما از نظر تجربه، رتبه بالایی داشته باشند، از مشتریان، اینفلوئنسرهای خود بخواهید که محتوای وبسایت شما را معرفی کنند. این امر برای افزایش ورودی و ترافیک سایت هم اهمیت دارد.
تخصص یا (Expertise)
رباتهای گوگل با توجه به محتواهای سایت، نوع کسب و کار و خدمات یا محصولات میزان تخصص را تخمین میزنند. اگر وب سایت شما در زمینه سلامت فعالیت میکند و محتوایی درباره مسائل مالی مینویسد، طبیعی است که رتبه و جایگاه خوبی نخواهد داشت.
اعتبار (authoritativeness)
برای اینکه اعتبار صفحه یا سایت خود را افزایش دهید، بهترین روش، لینک سازی است. در مقالهای با عنوان بک لینک تمام روشهای لینک سازی خارجی را شرح دادیم. با انتخاب مناسبترین استراتژی، برای افزایش اعتبار سایت لینک سازی کنید.
اعتماد یا (Trustworthiness)
گوگل باید از اطلاعاتی که در محتوا به کاربر منتقل میشود، مطمئن باشد. برای این کار، از فکتها درست و دقیق استفاده کنید. برای اثبات حرف خود، به استناد از مراجع مورد تایید لینک بدهید. با این روش، اعتماد رباتهای گوگل را جلب میکنید.
به گفته وبسایت معتبر Ahrefs ، سئو محتوا برای رتبه بندی در موتورهای جستجو کاربرد دارد. در مرجع دیگری به نام Yoast اعلام کرده است برای اینکه اصول سئو محتوا به خوبی رعایت شود، باید به چند نکته اعم از ساختار محتوا وبسایت، استراتژی کلمههای کلیدی و نوشتن کپی رایت عمل کنید. ما هم اضافه میکنیم برای اینکه با خیال راحت سایت خود را با محتوای بهینه، پر کنید، بهتر است از یک متخصص یا منتور کمک بگیرید. این امر به شما کمک میکند تا مسیر پیش روی خود را شفافتر ببینید.
تعریف سئو محتوا از نگاه وبسایت معتبر Yoast به شرح زیر است:
Content SEO refers to creating content that helps your web pages to rank high in the search engines. It includes everything, from writing to structuring the content on your website.
سئوی محتوا به ایجاد محتوایی اشاره دارد که به صفحات وب شما کمک می کند تا در موتورهای جستجو رتبه بالایی داشته باشند. این شامل همه چیز است، از نوشتن تا ساختاردهی محتوای وب سایت شما.
انواع صفحات در سئو محتوا
صفحات سایت از جنبه نوع محتوا به چند دسته تقسیم میشوند. در زیر هر کدام از انواع محتوای سئو شده را به اختصار توضیح دادیم.
صفحه محصول
این صفحات در سایتهای تجارت الکترونیک اهمیت زیادی دارند. یک صفحه محصول با محتوای سئو شده، به عنوان صفحه فرود PPC هم عمل میکند.
بلاگ پست
یکی از روشها برای افزایش اعتبار سایت، تولید محتوا بلاگ پست سئو شده است. پست بلاگ از نظر محتوایی جذابیت بیشتری دارند، به همین دلیل کمک زیادی به افزایش اعتبار و ورودی سایت میکند.
مقالات
به محتوای خبری، مصاحبهها گفته میشود. در وبسایت خبری و مجلهای نمونه این نوع محتوا زیاد خواهد بود.
لیستها
این نوع محتوا از نظر قالب با لیستها متفاوت است. در واقع لیستها هم نوعی مقاله هستند اما نوع نگارش آنها متفاوت است. لیستها از نگاه کاربران جذابیت زیادی دارند؛ عناوینی مانند “101 روش برای از بین بردن شوره سر” یا “10 ترفند درمان پوست چرب که نمیدانید!” از جمله محتوای لیست هستند.
اینفوگرافیکها
اینفوگرافیکها یا تصاویری که با فرمت بزرگ طراحی شدند، توانایی افزایش بازدید صفحه را دارند. به همین دلیل استفاده از آنهای در جای درست از محتوا برای سئو موثر است.
اسلایدها
گاهی تصاویر از متن مهمتر میشود. وقتی صحبت از سئو محتوا به میان میآید، تصاویر را فراموش نکنید. انتخاب تصاویر جذاب با رعایت اصول سئو، یکی از روشهای افزایش ترافیک و ورودی و رتبه صفحه سایت میشود.
واژه نامهها
برای افزایش میزان اعتماد گوگل صفحه یا صفحاتی تحت عنوان اصطلاحات ایجاد کنید. در این صفحات، اصطلاحات مهم و ضروری مرتبط با یک موضوع خاص مثل “اصطلاحات پزشکی”، “اصطلاحات سئو” و … معرفی کنید. امروزه اشخاص به جای استفاده از فرهنگ لغت، اصطلاح یا عبارت مورد نظر خود را در گوگل سرچ میکنند.
دایرکتوریها
برای صفحات وبلاگ سایت، یک دایرکتوری تعریف کنید که صفحات وبلاگ را به یکدیگر مرتبط کند.
آموزش سئو محتوا در 3 مرحله
عوامل بسیاری در رتبه بندی صفحات در سرچ گوگل موثر است اما محتوا برای افزایش رتبه سایت، پادشاهی میکند. با محتوای خوب و کاربر پسند به راحتی در صفحه اول نتایج گوگل جای خواهید داشت. در 3 مرحله زیر محتوای وبسایت خود را سئو کنید.
تحقیق کلمات کلیدی در سئو محتوا
یکی از مهمترین مرحله در تولید محتوا، انتخاب کلمات کلیدی است. در این مرحله شناخت مخاطب به شما کمک میکند. با طراحی پرسونا مخاطبان خود را دسته بندی کنید. محتوایی که مینویسید برای کدام پرسونا تولید میشود؟ این مخاطب چه کلماتی را سرچ میکند و چه دغدغههایی دارد. امروزه کاربران در فضای دیجیتال به دنبال محتوایی هستند که در چند ثانیه اولیه پاسخ نیاز آنها را بدهد.
لیستی از کلمات کلیدی هم معنا و هم مفهوم را پیدا کنید و تمام کلمات هم مفهوم را در محتوا بکار بگیرید. یک CMS یا سیستم مدیریت محتوا مانند وردپرس داشته باشید. به این روش تمام محتوای خود را ارزیابی و به سایت اضافه میکنید. کلمات کلیدی Long Tail یا دم دراز را فراموش نکنید. نقش مهمی در رتبه گیری صفحات شما دارند. این کلمات معمولا رادیکال اما کم رقابتتر هستند. برای تحقیق کلمه کلیدی، از ابزارها استفاده کنید، در مقالهای به صورت جامع به معرفی ابزار تحقیق کلمه کلیدی پرداختیم.
بهینه سازی ساختار سایت
دومین مرحله که در سئو محتوا اهمیت دارد، تعریف ساختار سایت است. تعریف ساختار سایت خوب به موتور جستجو برای درک بهتر سایت شما کمک میکند. شما باید یک ساختار مشخصی برای معرفی محتواهای مهم سایت داشته باشید. یکی از راههای تعریف ساختار سایت خوب، لینک سازی داخلی است. ساخت یک ساختار خوب برای سایت، از تولید محتواهایی که مفهوم تکراری دارند، جلوگیری میکند. برای اینکار، بهترین راه، طراحی استراتژی سئوی محتوا است که علاوه بر تعیین کلمات کلیدی، ساختار را ارائه میکند. نکات زیر را حین طراحی ساختار برای سایت در نظر داشته باشید.
- سنگ بنا تعریف کنید.
- پیلار کلاستر طراحی کنید.
- از کلمات Long Tail به کلمات کلیدی اصلی لینک بدهید.
- از برچسب استفاده کنید.
- هرگز محتوای تکراری تولید نکنید.
کپی رایتینگ برای سئو محتوا
آخرین مرحله کپی رایتینگ برای سئو محتوا است. کپی رایتینگ بر تولید محتوای جذاب تاکید دارد. پیادهسازی کپی رایتینگ باعث کاهش نرخ پرش میشود. انتخاب عنوانهای جذاب، نوع نوشتار ساده و روان و البته جذاب، المانها کپی رایتینگ است. از واژههای متفاوت و اصطلاحات مرتبط با موضوع خاص استفاده کنید. امضای محتوایی داشته باشید تا منحصر به فرد و یکتا باشید. با رعایت نکات کپی رایتینگ، تولید محتوای با کیفیت کار دشواری نیست.
تولید محتوای هدفمند برای سئوی محتوا
اگر بخواهیم واقع بینانه نگاه کنیم، در میان تعداد زیادی از محتوا که توسط گوگل ایندکس میشوند، فقط تعداد اندکی که پاسخی برای پرسش کاربر بودند، رتبه میگیرند. برای اینکه چنین محتوایی تولید کنید، باید شناخت کافی از کاربر داشته باشید. بازاریابان محتوا برای این کار پرسونا تعریف میکنند. مخاطب شناسی به شما کمک میکند تا هدفمند تولید محتوا کنید. یکی از راهها برای شناخت مخاطب، شناخت انواع کلمات کلیدی است.
- Navigational Keyword Intent: این کلمات کلیدی شامل نام برند است و کاربر نام دقیق یک وبسایت یا برند را سرچ میکند.
- Informational Keyword Intent: این دسته کلمات کلیدی اطلاعاتی هستند. کاربر به دنبال افزایش اطلاعات خود در مورد موضوع خاص است. کلیدواژههایی که کلمات “چیست”، “کجا”، “چگونه” و … را دارند، نمونهی بارزی از کلمات کلیدی اطلاعاتی است.
- Commercial Keyword Intent: هدف این کلمات کلیدی تجاری است اما کاربر نیاز به اطلاعاتی قبل از خرید کالا دارد. کلماتی مثل “بهترین کفش مجلسی”، “بهترین برند کیف چرمی” و … با هدف تجاری جستجو میشوند.
طبیعتا محتوا وقتی برای کلمه کلیدی اطلاعاتی یا Informational نوشته میشود باید اطلاعات کافی را در مورد یک موضوع خاص به کاربر بدهید.
نکات سئو محتوا چیست؟
نکات بسیاری در تولید محتوا سئو وجود دارد. هر کدام از این نکات، جایگاه خاص خود را دارند و نمیتوان یکی را کم شمارد و به دیگری ارزش داد. بنابراین، با در نظر گرفتن تمام نکات سئو محتوا، رتبه وبسایت خود را بالا ببرید:
- بررسی و انتخاب کلیدواژه هدفمند
- طراحی استراتژی برای URL وبسایت
- انتخاب برچسب عنوان
- سئو محتوا با عنوان و توضیحات سئو
- انتخاب عنوان مناسب و سئو شده
- استفاده بهجا از کلمه کلیدی هدف در محتوا
- طراحی ساختار محتوا
- تاثیر تصاویر و ویدئو در سئو محتوا
نکات بسیاری در تولید محتوا سئو وجود دارد. هر کدام از این نکات، جایگاه خاص خود را دارند و نمیتوان یکی را کم شمارد و به دیگری ارزش داد.
بررسی و انتخاب کلیدواژه هدفمند
برای اینکه بتوانید سئو محتوا هدفمند را داشته باشید باید استراتژی تعریف کنید. یکی از پارامترهای مهم در سئو محتوا انتخاب کلمه کلیدی است. اینکه شما برای چه کلمهای، چه نوع محتوایی را نیاز دارید، قدم مهمی است که به شما در تولید محتوا بهینه برای موتورهای جستجو کمک میکند. اینکه چطور کلمه را پیدا کنید در این مبحث جای ندارد و بهتر است آموزش جامع تحقیق کلمه کلیدی را مطالعه کنید.
در سایت Ahrefs در مورد سئو محتوا به این شکل توضیح داده شده است:
SEO content is content designed to rank in search engines. It could be a blog post, product or landing page, interactive tool, or something else.
ترجمه: سئو محتوایی، محتوایی است که برای رتبه بندی در موتورهای جستجو طراحی شده است. این می تواند یک پست وبلاگ، محصول یا صفحه فرود، ابزار تعاملی یا چیز دیگری باشد.
طراحی استراتژی برای URL وبسایت
شما تصمیم دارید یک وبسایت با 100 تا صفحه داشته باشید. هر کدام از این صفحهها چه آدرسی داشته باشند که از نظر گوگل یا هر موتورجستوجو مناسب باشد؟ درست متوجه شدید باید یک استراتژی مناسب طراحی کنید. شما باید بدانید که هر کدام از صفحات قرار است که چه آدرسی داشته باشند. بنابراین، با در نظر گرفتن الگوریتم گوگل، هرچقدر آدرس کوتاه باشد، کاربر پسندتر خواهد بود.
انتخاب برچسب عنوان
با توجه به تجربیات اساتید بزرگ دنیای دیجیتال مارکتینگ، بهترین کار در طراحی استراتژی برای برچسب عنوان، استفاده از کلمهکلیدی هدف است. با توجه به اینکه چند کلمه کلیدی هدف دارید، سعی کنید برجسبهای مناسب را انتخاب کنید. بسیاری از ایجاد برچسب خودداری میکنند، چراکه بر این نظر پایبندند که برچسب باعث گم و گیج کردن رباتهای موتور جستجو میشود.
سئو محتوا با عنوان و توضیحات متا
همانطور که میدانید ما به 2 نوع متا در سئو محتوا نیاز داریم. متا عنوان یا Title Meta یا Title Seo و متا توضیحات یا Description Meta یا Description SEO، که برای هر کدام قوانینی وجود دارد. شما در تولید عنوان متا و توضیحات متا باید همه آنچه که میخواهید را در تعداد کاراکترهای محدودی بنویسید. حداکثر کاراکتر برای نوشتن توضیحات 160 و برای عنوان 60 در نظر گرفته شده است. بهتر است در 120 کاراکتر اول توضیحات، مهمترین حرف را بیان کرده باشید. برای درک دقیق عنوان متا، مقالهای جامع به نام عنوان سئو چیست نوشته شده که خواندن آن خالی از لطف نیست.
انتخاب عنوان جذاب و سئو شده
در اینجا منظور از عنوان <H1> یا تگ H1 و یا هدینگ H1 است. در واقع عنوان محتوا در این تگ html قرار میگیرد. عنوان شما باید بیان کننده همه چیز باشد. کاربر با دیدن عنوان باید بداند که با چه موضوعات مواجه خواهد شد.
استفاده بهجا از کلمه کلیدی هدف در محتوا
یکی از نکات مهم و ضروری این است که از کلمه کلیدیهای اصلی (هدف) و کلمه کلیدیها فرعی درست استفاده کنید. با در نظر گرفتن PKW, AKW, SKW باید بتوانید در عنوان اصلی محتوا، در پاراگراف اول و آخر استفاده کنید. حتما به این نکته توجه داشته باشید که محتوای شما با این کلمهها به گوگل شناخته میشود. بنابراین روش درست استفاده را جدی بگیرید.
طراحی ساختار محتوا
بهتر است که یک ساختار سئو محتوا طراحی کنید. تعریف هدینگها و اینکه برای هر کدام چه مطالبی باید نوشته شود، ساختار محتوای شما را شکل میدهد. دیگر مبحث به انتخاب هدینگ و عمق مناسب برای محتوا مربوط میشود. شما باید یک ساختار کارآمد و قابل اجرا را طراحی کنید، چرا که محتوایی با ساختار ایدهآل اما غیر قابل پیاده سازی فایدهای ندارد.
تاثیر تصاویر و ویدئو در سئو محتوا
محتوای بدون رسانه کسل کننده خواهد بود. علاوه بر اینکه به نکاتی برای بهینه سازی سایت و محتوا توجه میکنید، باید به راحتی کاربران حین مطالعه هم اهمیت دهید. مخاطبان دوست دارند، تصاویری را ببینند تا مطالب برای آنها ملموس شود. نکته قابل اهمیت این است که برای هر 300 یا 400 کلمه (یا بعد از هر 2 بار اسکرول سایت) باید یک تصویر کاملا مرتبط داشته باشید. انتخاب تصاویر مناسب و در کنار آنها، ویدئوهای یونیک یک امتیاز از نظر موتورهای جستجو خواهد بود.
اصول سئو در تولید محتوا
پیش از آنکه شروع به تولید محتوا کنید، بهتر است برخی از اصول و قوانین سئو را بدانید و روی این اصول پایبند باشید.
طراحی ساختار محتوا
یک ساختار درست به شما کمک میکند تا محتواهای خود را با یک امضای محتوا سئو کنید. همین امر علاوه بر افزایش سرعت در تولید و بهینهسازی محتوا، رتبه سایت را افزایش میدهد.
انتخاب موضوع جذاب برای محتوا
یک موضوع اصلی برای محتوا انتخاب کنید و حتما حول محور موضوع اصلی تولید محتوا کنید. این امر یک اصول در تولید محتوا سئو شده است. چرا باید صرفا در مورد یک موضوع خاص بنویسید؟ زیرا موتور جستوجو متوجه تخصص شما شود.
یک موضوع اصلی برای محتوا انتخاب کنید و حتما حول محور موضوع اصلی تولید محتوا کنید. این امر یک اصول در تولید محتوا سئو شده است.
مخاطب شناسی
شما با تولید این محتوا قرار است کدام درد مخاطب را درمان کنید؟ تصمیم دارید کدام نیاز را برطرف کنید؟ اگر هنوز نمیدانید، بنابراین مخاطب خود را درست نشناختید. مخاطب شما یک خریدار است یا کسی را برای کسب اطلاعات در مورد یک موضوع خاص سرچ میکند؟ کدام سوال کاربر را پاسخ خواهد داد؟
-
تمپلیت سئو برای پروژه230,000 تومان – 1,250,000 تومان
-
KPI پلن سئو برای ۱۲ ماه350,000 تومان – 2,500,000 تومان
-
بریف محتوای متنی280,000 تومان – 1,250,000 تومان
-
تقویم مناسبتهای ۱۴۰۳250,000 تومان – 1,500,000 تومان
تولید محتوای یکتا یا unique
محتوای شما باید حاوی مطالبی باشد که فقط و برای اولین بار توسط سایت شما عرضه شده است. نه اینکه یک موضوع یونیک را انتخاب کنید. باید بتوانید در مورد موضوع خاصی کاملا منحصربهفرد تولید محتوا کنید.
بهینهسازی محتوا برای سئو
محتوای سایت به دو صورت بهینه میشود. گاهی صرفا برای موتور جستجو سئو میشوند. بعد از هر آپدیت گوگل باید یکبار محتوای صفحات مهم را بررسی کنید و ایرادهای موجود را برطرف کنید.
بهینهسازی محتوا برای کاربر
در نهایت، گوگل و دیگر موتورهای جستجو به رفتار کاربر توجه میکنند و به میزانی که محتوای یک سایت برای کاربر مفید باشد، رتبه سایت را افزایش میدهد. بنابراین، نباید محتوا نویسی برای کاربر را بیارزش تلقی کنید.
لینک دهی در محتوا
طراحی استراتژی لینک سازی داخلی و خارجی یک روش دیگری است برای اینکه بتوانید، یک وب سایت از نظر محتوا سئو کنید. هر صفحهای که تولید میکنید باید به صفحه دیگری لینک شده باشد، در غیر این صورت یتیم خواهد ماند.
مزایای سئو محتوا چیست؟
محتوا پادشاه است! این جمله معروف بیدلیل نیست. با تولید محتوای سئو شده، مطابق با آنچه در بالا گفتیم، به افزایش رتبه سایت کمک خواهید کرد. محتوای جذاب کاربر را در سایت نگه میدارد. ماندگاری کاربر در سایت باعث کاهش نرخ پرش میشود. رباتهای گوگل با بررسی رفتار کاربر در سایت، میزان رتبه را مشخص میکنند. به همین دلیل، تاکید شده که محتوا را برای کاربر بنویسید. افزایش میزان ورودی و ترافیک ارگانیک از دیگر مزایای سئو محتوا است. اگر محتوای نوشته شده، دقیق، درست، ساده و روان و البته جذاب باشد، مخاطبان وفاداری خواهید داشت. همین امر به برندینگ کسب و کار شما کمک میکند.
- افزایش اعتبار سایت
- درک بهتر سایت توسط رباتهای گوگل
- افزایش ترافیک و ورودی ارگانیک
- تقویت برندینگ
- افزایش رتبه سایت
- افزایش فروش
جمع بندی سئو محتوا
در این مقاله اصول اولیه در سئو محتوا و نکات مهم و ضروری را برای شما که هنوز ابتدای مسیر هستید، ارائه کردیم. یکی دیگر از روشهای تولید محتوا سئو شده، دریافت کمک از متخصصان در این زمینه است. میتوانید لیستی از محتوا و محصولات خود را ارائه بدهید و طراحی استراتژی و ساختار و بازاریابی محتوا را به ما بسپارید. اطلاعات تماس را در سایت درج کردیم تا در کمترین زمان ممکن، پاسخگوی شما باشیم.
سوالات متداول
چک لیست سئو محتوا چیست؟
باید تولید محتوا یونیک، لینک داخلی ، کلمه کلیدی در هدینگ و پاراگراف اول و آخر، آدرس کوتاه، طراحی ساختار محتوا، تولید محتوا برای عنوان و توضیحات متا و استفاده از فیلم و تصویر را در سئو محتوا لحاظ کنید.
قیمت تولید محتوا چند است؟
نمیتوان قیمت مشخصی را ارائه کرد، با توجه به اینکه چه نوع محتوایی لازم دارید، هزینه متفاوت خواهد بود.
چند نوع محتوا داریم؟
انواع محتواها را میتوان به محتوای محصول، وبلاگ سایت، محتوای رپورتاژ، محتوای صفحات فرود و … تقسیم کرد.
2 دیدگاه
1403/05/20 زمان 2:17 ب.ظ
درصد درست بودن سئو محتوا که در وردپرس نشون میده، مهمه که حتما سبز باشه؟
1403/05/30 زمان 1:43 ب.ظ
سلام مهرناز عزیز، ببینید اون سبز بودن یک سیستم رباتیک هست و شما باید بدونید دارید چیکار میکنید بیشتر چک لیست هست که چیزی رو فراموش نکنید، گاهی پیش میاد شما کاری رو انجام دادید ولی چون محتوا فارسی هست درست تشخصی نمیده پس سبز شدنش مهم نیست چون شما میدونید درست انجام دادید.