با ساخت یک حساب کاربری می‌توانید کمپین طراحی کنید. طراحی کمپین به عوامل بسیاری بستگی دارد و به همین دلیل ما به شما پیشنهاد می‌کنیم پیش از هر چیز سعی کنید، از یک مشاور با سابقه و تخصص کمک بگیرید. در ادامه این مقاله سعی کردیم انواع کمپین‌های گوگل ادز را برای شما توضیح دهیم.

بررسی ویژگی و مزایای انواع کمپین گوگل ادز

ویژگی‌های هر کدام از انواع کمپین گوگل ادز متفاوت است و همین مزایا و مشخصه‌ها تعیین می‌کند که هر کسب و کار به چه نوع کمپین تبلیغات گوگل نیاز دارد. ما از شما می‌خواهیم تا انتها تمام کمپین‌ها را مطالعه کنید و با بررسی تعرفه تبلیغات گوگل ادز تصمیم بگیرید که از چه کمپینی و با چه بودجه برای تبلیغات استفاده کنید.

کمپین تبلیغاتی شبکه سرچ یا جستجو (Search Network Campaigns)

کمپین مبتنی بر متن گوگل ادوردز، یکی از رایج‌ترین مدل‌ها است که مخاطبان می‌توانند با سرچ کلمه کلیدی مرتبط، تبلیغات شما را مشاهده کنند. همانطور که گفته شد، مبتنی بر متن است، بنابراین انتخاب کلمه کلیدی و محتوای متنی ارائه شده، تاثیر مستقیم بر کیفیت تبلیغ دارد. اگر شما هم نمی‌دانید چطور باید کلمه کلیدی پیدا کنید، حتما مقاله تحقیق کلمه کلیدی را مطالعه کنید.

به گفته سایت معتبر google در خصوص About the Google Search Network موارد جالبی مطرح شده است که در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر پیشنهاد میکنم مطالعه بفرمایید:

The Google Search Network is a group of search-related websites and apps where your ads can appear. When you advertise on the Google Search Network, your ad can show near search results when someone searches with terms related to one of your keywords

شبکه جستجوی گوگل گروهی از وب‌سایت‌ها و برنامه‌های مرتبط با جستجو است که تبلیغات شما می‌تواند در آنها نمایش داده شود. وقتی در شبکه جستجوی Google تبلیغ می‌کنید، وقتی شخصی با عبارات مرتبط با یکی از کلمات کلیدی شما جستجو می‌کند، آگهی شما می‌تواند در نزدیکی نتایج جستجو نشان داده شود.

بررسی ویژگی و مزایای انواع کمپین گوگل ادز

همانطور که می‌دانید برای تبلیغات در گوگل ادز باید هزینه پرداخت کنید. هر نوع کمپین یک معیار هزینه‌ای دارد. در این نوع کمپین، هزینه بر اساس تعداد کلیک است. به بیان دیگر، سایت کسب و کار شما با توجه به کلمه کلیدی که انتخاب می‌کند N تعداد کلیک را خریداری می‌کند. با توجه به کلیک‌هایی که خریداری می‌کند هر کاربری که روی لینک سایت کلیک کند یک هزینه از تبلیغ گوگل کم می‌کند.

مزایای کمپین Search Network در گوگل ادز

  • افزایش ترافیک
  • افزایش فروش
  • افزایش مشتریان

کمپین تبلیغاتی شبکه دیسپلی یا نمایشی (Display Network Campaigns)

کمپین تبلیغات دیسپلی به معنای تبلیغات بنری است. در واقع با ارائه بنر به گوگل، وب‌سایت و کسب و کار خود را در شبکه‌ها، نرم افزارها نمایش می‌دهد. معمولا معیار قیمت گذاری، براساس کلیک و نمایش است. در واقع این کمپین، برای تبدیل مخاطبان به مشتریان بالقوه طراحی شده است. به بیان دیگر، گوگل یک شبکه راه‌اندازی کرده است.

برای این شیوه تبلیغ، اطلاعات کافی در مورد سایتی که بنر شما را نمایش می‌دهد و همچنین مکان دقیق نمایش بنر دارید. این به شما کمک می‌کند تا دقیقا تبلیغ متناسب با سطح نیاز کاربر مخاطب را ارائه کنید.

مزایای کمپین Display Network در گوگل ادز

  • تبدیل مخاطبان به مشتریان بالقوه
  • افزایش ورودی
  • افزایش ترافیک

کمپین تبلیغاتی شاپینگ (Shopping Campaign)

برای اینکه بتوانید به صورت انحصاری روی محصولات ورودی سایت بگیرید، کمپین تبلیغاتی شاپینگ یکی از بهترین گزینه‌ها به شمار می‌آید.

شما می‌توانید به راحتی محصولات خود را در شاپ گوگل ثبت کنید و زمانی که کاربر، محصولی مشابه محصول شما را سرچ می‌کند، کالا شما در سرپ نمایان می‌شود. با وجود اینکه این روش تبلیغات برای سایت‌های فروشگاهی مناسب است اما در کشور ما، امکان اجرای این کمپین وجود ندارد.

کمپین تبلیغاتی شاپینگ (Shopping Campaign)

برای اطلاعات بیشتر در این زمینه، لازم است بدانید که این کمپین انواع گوناگونی دارد که هر کدام را در زیر توضیح دادیم:

کمپین تبلیغاتی شاپینگ محصول (Product Shopping ad): برای این کار شما یک اکانت Google Merchant Center account لازم دارید. از این طریق می‌توانید تمام اطلاعات محصولات خود را و هر تعداد محصول که می‌خواهید ثبت کنید.

کمپین تبلیغاتی ویترینی (Showcase Shopping ad): برای نمایش کلی از محصولات خود به صورت ویترین قابل استفاده استفاده است. شما می‌توانید یک نمای کلی از محصولات خود را ارائه کنید که بدون مراجعه به سایت بتوانند کیفیت کالای شما را با دیگران مقایسه کنند.

تبلیغات موجودی انبار محلی (Local Inventory Shopping ad): این نوع تبلیغ برای ارائه تبلیغ به کسانی است که در نزدیکی فروشگاه زندگی می‌کنند.

مزایای کمپین Shopping در گوگل ادز

  • معرفی محصولات بدون مراجعه به فروشگاه
  • دریافت ورودی از طریق صفحات محصول
  • تقویت رتبه صفحه‌های محصولات

کمپین تبلیغاتی ویدیویی (Video Campaigns)

همانطور از نام این کمپین پیداست، شما می‌توانید با ساخت ویدئو برای تبلیغات در بستر گوگل اقدام کنید. گوگل شبکه‌های مختلفی دارد، یوتیوب یکی از زیر مجموعه‌های گوگل به شمار می‌آید که برای درج تبلیغات ویدئویی از آن استفاده می‌کند.

در این کمپین می‌توانید، مدت زمان نمایش تبلیغ و قالب نمایش را انتخاب کنید. یکی از قابلیت‌ها برای نمایش تبلیغ این است که بعد از 5 ثانیه تبلیغ توسط کاربر رد شود. از این طریق می‌توانید ویدئویی با محتوای مشابه را به کاربران خود نمایش داده و باعث افزایش ترافیک و همچنین افزایش ورودی به سایت شوید.

شما از این روش تبلیغ برای برندینگ، معرفی محصول و خدمات خود استفاده کنید. بستر امن و البته تاثیرگذاری در رشد کسب و کارتان خواهد بود. در واقع شما برای کسب و کار خود به تمام بسترها جهت تبلیغ نیاز دارید. این بستر را به عنوان یک فضای مناسب جهت معرفی خود به شمار بیاورید. 

مزایای کمپین Video در گوگل ادز

  • معرفی محصول
  • برندینگ
  • افزایش ورودی سایت
  • افزایش ترافیک سایت

کمپین تبلیغاتی اپلیکیشن (App Campaigns)

از دیگر کمپین‌های تبلیغاتی گوگل ادز می‌توان به کمپین اپلیکیشن اشاره کرد. از این کمپین برای افزایش تعداد دانلود نرم‌افزارها استفاده می‌شود. این در حالی است که بسیاری نرم‌افزارهای تازه تولید شده نیاز دارند تا تعداد دانلود را افزایش دهند. گوگل در نرم افزارهای زیر مجموعه خود، تبلیغات را نمایش می‌دهد تا کاربران را ترغیب کند، نرم افزار کسب و کار شما را نصب کند.

کمپین تبلیغاتی اپلیکیشن (App Campaigns)

مزایای کمپین App در گوگل ادز

  • افزایش تعداد دانلود نرم افزار
  • افزایش تعداد ورودی به صفحه دانلود نرم افزار
  • معرفی اپلیکیشن به کاربر

جمع بندی انواع کمپین گوگل ادز

با توجه به اینکه ممکن است راه‌اندازی کمپین تبلیغاتی در گوگل، نیاز به آگاهی داشته باشد، هر  کدام را به صورت مجزا تعریف کردیم. این امر به شما کمک می‌کند تا از این طریق کمپین مناسب کسب و کار خود را انتخاب کنید. بهترین روش برای راه اندازی یک کمپین تبلیغاتی هدفمند، جستجو در میان بهترین شرکت تبلیغات گوگل می‌تواند به شما کمک کند. یکی از نکات مهم در مورد کمپین، امکان شخصی سازی هر کدام از انواع کمپین‌ها است. بر اساس پارامترهای گوناگونی می‌توانید هر کدام از انواع کمپین گوگل ادز را شخصی سازی کنید.

سوالات متداول


برای راه‌اندازی کمپین تبلیغاتی چقدر بودجه لازم است؟

برای هر کدام از کمپین‌ها و البته با توجه به کسب و کار شما و میزان رقابت، هزینه هر کدام از انواع کمپین‌ها متفاوت خواهد بود.

برای تقویت برندینگ از کدام کمپین تبلیغاتی گوگل استفاده کنیم؟

یکی از رایج‌ترین کمپین‌ها برای این کار، کمپین تبلیغاتی ویدئویی است که در شبکه‌‌های ویدئویی زیر مجموعه گوگل نمایش داده می‌شود.

چطور کمپین تبلیغاتی فروشگاهی راه اندازی کنیم؟

راه‌اندازی این کمپین مانند دیگر کمپین‌ها روش خودشان را دارند اما نکته قابل تامل این است که امکان این روش تبلیغات در ایران وجود ندارد.