گوگل ادز چیست؟ در پاسخ به این پرسش باید گفت گوگل ادز که با عنوان Google Ads شناخته می شود (و در گذشته نام آن گوگل ادوردز یا Google AdWords بود)، یکی از خدمات یا محصولات شرکت بزرگ Google است که این کمپانی برای موتور جستجوی خود ارائه می کند.

این سرویس براساس کلیک (یا به عبارت دیگر PPC به معنای پرداخت به ازای هر کلیک) تبلیغات شما را انجام می دهد. با دریافت آن، شما می توانید یک سری جایگاه های خاص برای سایت خود را در نتایج گوگل (SERP) بر روی یکسری کلمات کلیدی که مدنظر دارید، رزرو نمایید.شما می توانید تعیین کنید که تبلیغات شما در کدام قسمت قرار گیرد. این تبلیغ باید شامل عنوان، لینک صفحه موردنظر و نیز توضیحات کوتاهی باشد و می توان آن را در بالا یا پایین صفحه قرار داد.

گوگل ادز چیست؟

این سرویس از سال 2000 میلادی به بعد راه اندازی شده و با کمک آن می توانید لینک صفحه خدمات یا محصولات خود را در بالاترین بخش ممکن قرار دهید.همچنین در ادامه پاسخ به این پرسش که گوگل ادز چیست باید بدانید که این روش تبلیغاتی، متعلق به گوگل بوده و به عنوان یک ابزار تبلیغاتی خارجی شناخته می شود.

در نتیجه هزینه آن به صورت دلاری یا یورویی دریافت گردیده و به همین خاطر شیوه تبلیغاتی گران قیمتی خواهد بود. با توجه به این موضوع، سئوکارها و یا کسانی که در بخش دیجیتال مارکتینگ فعالیت می کنند، از این ابزار فقط در هنگام تبلیغات صفحات مهم و با استراتژی قبلی استفاده می نمایند. در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا به بررسی بیشتر این سرویس گوگل بپردازیم.

کاربرد گوگل ادز چیست؟

سوال بعدی که ممکن است برای شما مطرح شود، این است که استفاده و کاربرد گوگل ادز چیست؟ در پاسخ به این پرسش می توان به موارد زیر اشاره کرد:

آگاهی از محصول یا خدمات: یکی از موارد مهمی که در این بخش باید به آن اشاره نمود، آگاهی از خدمات و محصولات شما توسط این کمپانی است. این سرویس می تواند لینک صفحات محصول یا خدمات شما را در برای آگاهی از وب سایت توسط کاربران در نتایج بالاتری قرار دهد. در نتیجه افراد بیشتری می توانند آن را مشاهده کنند.

افزایش ترافیک سایت: مورد دیگری که می توان در پاسخ به کاربرد گوگل ادز چیست بیان نمود، افزایش ترافیک سایت شما است. در این حالت شما قادر هستید تا سایت خود را در نتایج بالاتر کلمات کلیدی که پرسرچ هستند قرار دهید. این کار باعث می شود تا حجم بسیار زیادی از کاربران به آن صفحه از سایت شما وارد شده و در نتیجه گوگل به آن لینک امتیاز بیشتری بدهد.

افزایش فروش: در راستای تبلیغات سایت و مجموعه خود، می توانید از کمپین های تبلیغاتی گوگل ادز برای بیشتر کردن فروش محصولات خود استفاده نمایید. برای این کار بهتر است در وقایع خاص مانند بلک فرایدی، تعطیلات انتهای سال با برگزاری جشنواره و استفاده از کمپین های گوگل ادز اقدام کنید.

برندسازی: نمایش مداوم نام برند شما در کلمات کلیدی هدف و پر سرچ، به کاربران و مخاطبین این حوزه امکان آن را می دهد تا بتوانند سایت شما را به عنوان یک مرجع در نظر بگیرند. این موضوع می تواند با استفاده از سرویس گوگل ادز انجام گردد.

چرا گوگل ادوردز برای ما مهم است؟

بهبود سئو: اگر بخواهیم به این پرسش پاسخ دهیم که دلیل استفاده از گوگل ادز چیست؟ باید به بهبود سئو نیز اشاره کرد. برای توضیح بیشتر این موضوع در ادامه با ما همراه باشید تا بیشتر به معرفی آن بپردازیم.

چرا گوگل ادوردز برای ما مهم است؟

فرقی نمی کند در چه حوزه ای وارد شده باشید. چه یک متخصص سئو باشید یا دیجیتال مارکتینگ، حتما نام گوگل ادز را شنیده اید. ممکن است این سوال برای شما پیش آید که دلیل اهمیت گوگل ادز چیست و چرا به صورت مداوم با این عبارت روبرو می شویم؟ در پاسخ به این پرسش می توان به چند دلیل بسیار مهم اشاره کرد که هر فردی باید آن را درنظر بگیرد:

بهینه سازی سئو: شما می توانید از گوگل ادوردز برای بهینه سازی سئو سایت خود استفاده نمایید. این کار از طریق هدایت کاربران به نتایج گوگل و بالا آوردن سایت شما انجام می گردد. در این حالت، یک موج از ورودی کاربران به صفحه وارد شده و توجه گوگل را جلب می کند. حال این بستگی به مهارت شما دارد که درون سایت خود چکار می کنید تا کاربر زمان بیشتری در آن گذرانده و به محتوای شما ترغیب شود.

برندسازی: همانطور که در بخش قبل هم ذکر کردیم، گوگل ادوردز می تواند برای ذکر نام برند نیز استفاده شود. برندسازی در حوزه ای که کار می کند، از چندین جهت اهمیت دارد. به عنوان مثال می توان به جلب اعتماد کاربران، اولویت دادن محتوای سایت شما به دیگران، افزایش فروش خدمات و محصولات اشاره کرد.

سوالات متداول

نحوه استفاده از گوگل ادز چگونه است؟

برای اینکه بتوانید از این پلتفرم استفاده کنید، شرایط خاصی درنظر گرفته شده است که از آن جمله می توان به ثبت نام در سایت مربوطه، ساخت کمپین، انتخاب کلمات کلیدی، مشخص کردن url لینک ها، تعیین عنوان، توضیحات و ساخت کمپین اشاره کرد. در انتها شما می توانید اکانت خود را شارژ نموده و براساس میزان کلیک، گوگل ادز را فعال نمایید.

هزینه گوگل ادز چقدر است؟

یکی از موضوعات مهمی که باید به آن توجه کنید، هزینه گوگل ادز می باشد. در پاسخ باید گفت هزینه استفاده از این سرویس بسته به موضوع و رقابت کلمه کلیدی متفاوت است. به عنوان مثال، موضوعات شغلی 3.9 دلار، گردش و سفر 1.4 دلاری و غیره است.