تعرفه تبلیغات گوگل ادز یا Google Ads advertising امنترین سکوی پرتاب کسب و کار شما خواهد بود، اگر طراحی کمپین تبلیغات کلیکی گوگل را بر عهده کارشناس و متخصص بگذارید. چرا باید برای تبلیغات گوگل ادورز ، حتما از متخصص Google Ads کمک بگیریم؟ هزینه تبلیغات در گوگل ادوردز به عوامل بسیاری، بستگی دارد.
اصلی ترین عوامل تاثیر گذار بر هزینه گوگل ادز ، میزان رقابت کلمه کلیدی، عنوان و جایگاه مورد نظر، بررسی صفحه فرود (صفحه مورد نظر) باتوجه به کیفیت سئو ، محتوای سایت و البته UI/UX است. معمولا تعرفه های گوگل ادز توسط کارشناس مارکتینگ و سئو محتوا و براساس پارامترهای مورد نیاز از صفر تا صد برای هر سایت مشخص می شود.
تعرفه تبلیغات گوگل ادز چیست؟
هزینهای که برای تبلیغات گوگل ادز پرداخت میکنید را تعرفه تبلیغات گوگل ادز میگویند. چرا هر کمپین در ادز گوگل، قیمت متفاوتی از یکدیگر دارند؟ زیرا قیمت نهایی، با توجه به میزان رقابت کلمه کلیدی، جایگاه لینک در سرچ گوگل و عوامل دیگر محاسبه میشود. جالب است بدانید که گوگل، کلمههای کلیدی را به مزایده میگذارد. بر این مبنا، طبیعی است که کلمههایی با رقبای سرسختتر، با هزینه بالاتری در مزایده فروخته شوند.
جایگاه لینک صفحه در سرچ گوگل، از دیگر عوامل مهم و موثر در قیمت گذاری است. در صفحه سرچ گوگل، جایگاههایی که در بالای صفحه قرار دارند، گرانتر از جایگاههای پایین صفحه هستند. انتخاب کلمه کلیدی سخت، جایگاه بالا، یعنی پرداخت هزینه بیشتر برای تبلیغات گوگل که البته ارزشش را دارد. در صورتی که تیم محتوا کاردان برای بهینه کردن صفحات فرود و همچنین رفع مشکلات جانبی مانند UI/UX و تکنیکال نداشته باشید، با مشکل مواجه خواهید شد. شما با انتخاب یک تیم خبره در تمام شاخه های مارکتینگ، میتوانید نمودار فروش را در کمترین زمان ممکن و با هزینه مقرون به صرفه، صعودی کنید.
-
تمپلیت سئو برای پروژه230,000 تومان – 1,250,000 تومان
-
KPI پلن سئو برای ۱۲ ماه350,000 تومان – 2,500,000 تومان
-
بریف محتوای متنی280,000 تومان – 1,250,000 تومان
-
تقویم مناسبتهای ۱۴۰۳250,000 تومان – 1,500,000 تومان
گوگل ادز ؛ بهترین روش افزایش فروش
چرا بهترین روش افزایش فروش، گوگل ادز یا گوگل ادوردز است؟ صاحبان کسب و کار، نیاز به تبلیغاتی دارند تا مخاطبان خود را برای خرید ترقیب کنند. گوگل ادز، موثرترین ابزار برای افزایش فروش است؛ اما چرا برخی از کسب و کارها، از این روش نتیجه خوبی دریافت نکردند؟
المانهایی که یک دیجیتال مارکتر باید در نظر داشته باشد:
• انتخاب کلمه کلیدی مناسب با نرخ تبدیل بالا: شخص کارشناس و مجری باید درباره سئو و تمام موضوعات مرتبط به آن، اطلاعات کافی داشته باشد. برای اینکه بیشترین تاثیر را از تبلیغات خود دریافت کنید، باید آینده نگر باشید.
• بازاریابی محتوا با کیفیت: با وجود الگوریتمهای قدرتمند گوگل، بازاریابی محتوا یکی از مهمترین و بنیادیترین روشها در مدیریت محتوا به شمار میآید. شما باید بدانید که برای تولید محتوای خود، چه پارامترهایی را باید رعایت کنید. بررسی و تجزیه و تحلیل صفحه و در نهایت اعمال تمام نکات مهم در صفحات مورد نظر، از جمله المانهای یک دیجیتال مارکتر خوب است.
• گروهبندی تبلیغات: ماهیت و هدف بیزینس، تبلیغات را به چند دسته بندی متفاوت تقسیم میکند. با توجه به دسته بندیها، گروههای تبلیغاتی با یک سری برنامه ریزیهای روزانه، شکل می گیرد.
• تحلیل و بررسی هدف تبلیغات: هدف از تبلیغات و پرداخت هزینه برای شما، باید واضح و روشن باشد. شما باید بدانید کجای مسیر قرار دارید و قرار است به کجای مسیر در کسب و کار خود سفر کنید.
• محتوای تبلیغاتی مرتبط با کسب و کار: در صورتی که تبلیغات روی یک صفحه با محتوای بیارزش باشد، احتمالا راه زیادی دارید تا به عنوان یک وب سایت مورد اعتماد از نظر کاربر یا مخاطب شناخته شوید. در این موقعیت خاص حتی گوگل ادز هم کاری از پیش نمی برد، اگر در تغییر محتوا تجدید نظر نکنید.
اگر تبلیغ گوگل ادز را میخواهید، بهتر است که خدمات یک متخصص تبلیغات گوگل یا یک تیم بازاریابی دیجیتالی (دیجیتال مارکتر) را دریافت کنید. تنها از این روش، میتوانید در مسیر فروش محصولات یا ارائه خدمات خود، در صفحه اول گوگل خوش بدرخشید.
نحوه محاسبه هزینه تبلیغات در گوگل ادوردز
هزینه تبلیغات در گوگل، براساس ورود کاربران به سایت محاسبه میشود. اگر کاربر، کلمههای مرتبط با کسب و کار شما را در گوگل سرچ کند، با پرداخت هزینه، سایت شما نمایش داده میشود. نحوه محاسبه قیمت در این روش تبلیغات، برمبنای کلیک روی سایت شما است. به همین دلیل، تبلیغات در گوگل را تبلیغات کلیکی مینامند. هزینه و تعرفه تبلیغات گوگل ادز ، به میزان رقابت کلمه کلیدی شما، نوع کمپین تبلیغاتی و بودجه تبلیغات، بستگی دارد.
کارشناس گوگل ادز، با مدیریت درست، میتواند از هزینه و بودجه کسب و کار، نهایت بهرهوری فروش را داشته باشد. هرچقدر پیشنهاد رقبا و میزان سود حاصل از کلیک روی کلمه بالاتر باشد، شما هم برای برنده شدن در مزایده گوگل، باید هزینه بیشتری را پرداخت کنید. علاوه بر این، هزینه یا کارمزد مجری را هم در نظر داشته باشید. با تمام اینها، از تبلیغات گوگل ادز، پشیمان نخواهید شد، اگر متخصص، مجری یا کارشناس مجرب را انتخاب کرده باشید.
در صورتی که، کلمه کلیدی مورد نظر شما، رقبای سرسختی دارد، هزینه هر کلیک بیشتر میشود. انتخاب کلمه کلیدی و عنوان مناسب، ارزیابی محتوا وUI/UX وب سایت کسب و کار، از جمله خدماتی است که کارشناسان تبلیغات گوگل ادوردز ارائه میدهد. هزینه یا کارمزد کارشناس یا مجری تبلیغات هم از جمله هزینه و تعرفههای قابل پرداخت به شمار میآید. شما با محاسبه Max CPC و Average CPC میتوانید هزینه هر کلیک و هزینه کلی را محاسبه کنید.
عوامل موثر بر تعرفه تبلیغات گوگل ادز
تعرفه تبلیغات گوگل ادز به عوامل زیر بستگی دارد. با توجه به اینکه، برای بسیاری از کسب و کارها، هنوز تبلیغ در گوگل شفاف نیست، در این مقاله به شرح مرحله به مرحله قیمت گذاری پرداختیم.
• مرحله اول: اکانت گوگل ادز را بسازید. برای ساخت و شارژ اکانت گوگل ادز حدودا 200 لیر باید بپردازید. لازم است بدانید که هزینه پرداختی علاوه بر لیر، به صورت دلار، یورو و بت تایلند هم پرداخت میشود. ما به شما کمک میکنیم تا بدون هیچ دردسری اکانت گوگل ادوردز بسازید.
• مرحله دوم: باید تبلیغات کلیکی را شروع کنید. دو تا از رایجترین پرسشهایی که ما روزانه با آنها مواجه میشویم، “چه مقدار بوجه برای تبلیغ در گوگل نیاز دارم؟” و “به ازای هر کلیک چه مبلغی را پیشنهاد بدهم؟” است. این بخش، باید توسط متخصص ارزیابی شود.
• مرحله سوم: در این مرحله، قیمت گذاری به 2 روش انجام میشود.
- 1- براساس بودجه کسب و کار: با توجه به بودجه کسب و کار، کلمه کلیدی ها، جایگاه و تعداد کلیک توسط کارشناس مشخص میشود. به بیان دیگر، بودجه کسب و کار تعیین کننده است.
- 2- براساس بهترین کلمات و بهترین جایگاه: هرچقدر رقبای شما در کلمه کلیدی مورد نظرتان قویتر باشند، قطعا، قیمت کلمه کلیدی در مزایده بیشتر میشود. همچنین هرچقدر جایگاه شما در SERP بالاتر باشد، هزینه هم بیشتر خواهد شد.
مرحله پایانی: این مرحله نشان میدهد، تا چه اندازهای در تبلیغات موفق بودید. با توجه به تجربیاتی که در هر دفعه تبلیغات بدست میآورید، میتوانید کمپین جدید را جامعتر و البته بی نقصتر پیاده سازی کنید. در مسیر تبلیغات هیچ گاه ناامید نشوید و هربار سعی کنید، بهتر از قبل باشید. این به شما در رشد و توسعه بازاردیجیتال در هر کسب و کاری کمک میکند.
جمع بندی تعرفه تبلیغات گوگل ادز
برای شناخت بیشتر پیرامون خود، دقیقتر نگاه کنید و بیشتر مطالعه کنید. به جای یک روتین کتاب خوانی، گاهی لازم است، نگاه جزئی به موضوعات بیاندازید. در این صورت است که نسبت به جایگاهی که در آن قرار دارید، آگاهتر خواهید شد. قدم اول در تبلیغات، شناخت دقیق و درست از میزان ارزشمندی موقعیت اجتماعی شما در دنیای دیجیتالی است. در قدم بعدی میتوانید، هدفگذاری، طراحی استراتژی و برنامهریزی کنید. تمام راههایی که قرار است به تنهایی در رشد کسب و کار بروید، با شما و در کنار شما هستیم. کافیست اعتماد کنید، ما تا انتهای مسیر شما را تنها نمیگذاریم.
سوالات متداول
هزینه اولیه برای تبلیغ در گوگل چقدر است؟
هزینه اولیه، پرداخت مبلغ ساخت یا شارژ اکانت گوگل ادز است.
آیا میتوان تعداد ورودی های گوگل ادوردز را دید؟
بله، به کمک ابزاری به نام گوگل آنالیتیکز میتوانید تعداد ورودیهای سایت را مشاهده کنید.
تبلیغات کلیکی گوگل چه تاثیری روی سئو سایت دارد؟
به صورت مستقیم، تاثیر گذار نیست؛ اما در صورتی که صفحه وب سایت شما، از نظر UX/UI استاندارد باشد و در همان صفحه، نیاز کاربر را رفع کرده باشید، رفتار کاربر و میزان ماندگاری در سایت، روی سئو موثر است.
گوگل ادز چیست؟
در پاسخ به این پرسش باید گفت گوگل ادوردز، یک سرویس تبلیغاتی کلیکی از برند گوگل است که می توانید به کمک آن برای جذب ترافیک بیشتر کاربران اقدام کنید. برای اطلاعات بیشتر پیشنهاد میکنم مقاله گوگل ادز چیست؟ را مطالعه بفرمایید.
8 دیدگاه
1402/10/03 زمان 11:58 ق.ظ
برای دامنه های ir هم میشه گوگل ادز رفت؟
1402/11/21 زمان 6:04 ب.ظ
نه متاسفانه دامنه های IR تحریم هستن و امکان پذیر نیست
1402/10/13 زمان 5:22 ب.ظ
سلام. جناب پرویز یه سوال داشتم من
خواستم ببینم تعرفه تبلیغات گوگل ادز چقدر است؟
1402/11/22 زمان 10:36 ق.ظ
تعرفه تبلیغات گوگل ادز بسته به عوامل متعددی از جمله نوع تبلیغ، کشور مورد نظر، کلمات کلیدی، رقابت در بازار و بودجه مورد نظر متغیر است. بنابراین، قیمت دقیق تبلیغات در گوگل ادز را نمیتوان به صورت کلی و یکنواخت تعیین کرد.
در گوگل ادز، شما میتوانید بودجهای را که مایلید در تبلیغات خود صرف کنید را تعیین کنید. سپس، سامانه گوگل ادز براساس روشهای خود، تعداد کلیکها و نمایشها را محاسبه کرده و بر اساس رقابت و عوامل دیگر، قیمت تبلیغات را تعیین میکند.
بهترین راه برای دریافت اطلاعات دقیق در مورد تعرفههای تبلیغات گوگل ادز، مراجعه به پنل کنترل گوگل ادز و استفاده از ابزارها و گزینههای موجود در آن است. این پنل کاربری به شما اجازه میدهد تا بودجه، کلمات کلیدی و سایر پارامترهای تبلیغات خود را تنظیم کنید و تخمینی از هزینه تبلیغات خود بدست آورید.
همچنین، میتوانید به صفحه رسمی گوگل رقته و از ابزارها و منابع آن برای مشاهده تعرفهها و راهنمایی در خصوص تبلیغات استفاده کنید. توجه داشته باشید که تعرفهها ممکن است در طول زمان تغییر کنند، بنابراین بهتر است به منابع رسمی و بهروز گوگل ادز مراجعه کنید.
1402/10/30 زمان 4:04 ب.ظ
سلام ممنون از اطلاعات خوبتون
خودتون هم تبلیغات رو انجام میدین ،تعرفه چند درصد بودجه هست ؟
1402/11/21 زمان 5:55 ب.ظ
سلام وقت شما بخیر بستگی به شارژ شما داره مبلغ شارژ شما چقدر هست؟
1402/11/01 زمان 10:16 ق.ظ
ممنون از آموزش خوبتون فقط تعرفه تبلیغات گوگل ادز دلار، درهم و لیر فرقی دارن؟ اینکه ما با چه واحدی داریم شارژ میکنیم منظورم هست.
1402/11/21 زمان 5:54 ب.ظ
ممنون از توضیحات کامل شما من در سرچ کنسول میخوام چند تا کلمه رو حذف کنم ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.