راه اندازی و ایجاد ادگروپ در گوگل ادز یک اصل مهم در طراحی کمپین تبلیغاتی گوگل است. گروه تبلیغاتی یا Ad Group در گوگل ادز یکی از 100 اصطلاحی است که برای راهاندازی کمپین تبلیغاتی باید بدانید. در یک مقاله مجزا به نام اصطلاحات گوگل ادز تمام عبارات مرتبط با Google Ads را بررسی کردیم که مطالعه آن خالی از لطف نیست. گروه تبلیغاتی یا Ad Group یکی عباراتی است که دیجیتال مارکترها به فراط شنیدند. در واقع، هر کمپین تبلیغاتی یک ساختار یکپارچه، متشکل از چندین گروه تبلیغاتی است. معمولا هر کمپین تبلیغاتی بیش از یک ad group دارد. نکته در طراحی ساختار گروههای تبلیغاتی است.
-
تمپلیت سئو برای پروژه230,000 تومان – 1,250,000 تومان
-
KPI پلن سئو برای ۱۲ ماه350,000 تومان – 2,500,000 تومان
-
بریف محتوای متنی280,000 تومان – 1,250,000 تومان
-
تقویم مناسبتهای ۱۴۰۳250,000 تومان – 1,500,000 تومان
گروه تبلیغاتی یا ادگروپ چیست و چطور ساخته میشود؟
برای راهاندازی یک کمپین تبلیغاتی به اکانت گوگل ادز نیاز دارید. اگر هنوز اکانت Google Ads ندارید یا هنوز روش ساخت اکانت را نمیدانید، ابتدا مقاله شارژ حساب گوگل ادز را بخوانید و سپس این مقاله را ادامه دهید. اما اگر اکانت گوگل ادز دارید، وقت آن است که با ساختار گوگل ادز آشنا شوید.
به تصویر زیر نگاه کنید، اگر سطح اول، اکانت گوگل ادز شما باشد، در سطح دوم کمپینها قرار میگیرند. به بیان دیگر، شما میتوانید با یک اکانت، چندین کمپین را به صورت همزمان راهاندازی کنید. در سطح سوم، گروه های تبلیغاتی قرار میگیرند. برای هر کمپین تبلیغاتی، با توجه به کلمههای کلیدی، امکان ساخت چندین گروه را دارید. در مقالهای به صورت جامع به بررسی انواع کمپین گوگل ادز پرداختیم.
ایجاد ادگروپ در گوگل ادز
همانطور که در تصویر بالا مشاهده میکنید، هر ادگروپ یا گروه تبلیغاتی شامل کلمه کلیدی است که متناسب با آن، صفحات فرود و پیامهای تبلیغاتی مشخصی دارد. شما هر کمپین را به چند گروه تقسیم میکنید و با این کار امکان دیده شدن در صفحات نتایج گوگل را بالا میبرید. با ساخت گروههای تبلیغاتی میتوانید چندین صفحه فرود را برای هر کمپین انتخاب کنید. یکی از معیارهای تشخیص کیفیت کمپینها توسط رباتهای گوگل، تناسب آگهی شما با نیاز کاربر است.
در صورتی که تبلیغ شما، دردی را از کاربر درمان نکند، از نگاه گوگل کمپین تبلیغاتی شما ضعیف عمل کرده است. علاوه بر این، کمپینهایی که گروه تبلیغاتی ندارند، به ازای هر کلیک هزینه بیشتری را پرداخت میکنند. علت موفقیت یک کمپین تبلیغاتی در رضایت کاربر نهفته است. کاربران رادیکال امروز، انتظار دارند به طور دقیق، مختصر و مفید پاسخ خود را بگیرند. نتیجه میگیریم که برای پاسخ به نیاز کاربر در صفحه نتایج جستجوی باید دامنه کلمات کلیدی را به واسطهی ایجاد ادگروپ یا گروه تبلیغاتی در گوگل ادز افزایش دهیم.
مزیت | شرح |
---|---|
افزایش نرخ کلیک (CTR) | با سازماندهی تبلیغات خود در ادگروپ های مرتبط، می توانید مطمئن شوید که آگهی هایتان به کاربرانی که به احتمال زیاد علاقه مند به محصولات یا خدمات شما هستند، نمایش داده می شوند. این امر می تواند منجر به افزایش کلیک بر روی آگهی ها و در نهایت افزایش نرخ تبدیل شود. |
بهبود امتیاز کیفیت (Quality Score) | گوگل به هر کلمه کلیدی و ادگروپ امتیاز کیفیتی اختصاص می دهد. این امتیاز نشان دهنده میزان مرتبط بودن و مفید بودن آگهی ها و صفحه فرود شما برای کاربران است. ادگروپ های بهینه با کلمات کلیدی و عناوین و توضیحات مرتبط، می توانند به شما در کسب امتیاز کیفیتی بالاتر و در نتیجه کاهش هزینه ها و افزایش رتبه بندی آگهی ها کمک کنند. |
مدیریت آسان تر کمپین | با استفاده از ادگروپ ها می توانید کمپین های تبلیغاتی خود را به طور موثرتری سازماندهی و مدیریت کنید. این امر به شما امکان می دهد تا به راحتی بودجه خود را بین گروه های مختلف تبلیغاتی تخصیص دهید، عملکرد هر گروه را رصد کنید و در صورت نیاز تغییرات لازم را اعمال کنید. |
هدفمند کردن دقیق تر تبلیغات | ادگروپ ها به شما این امکان را می دهند که تبلیغات خود را به مخاطبان خاص تری بر اساس معیارهایی مانند کلمات کلیدی، علایق، رفتارها و موقعیت مکانی هدفمند کنید. این امر می تواند به شما در دستیابی به افراد مناسب با پیام های تبلیغاتی مرتبط تر کمک کند و در نتیجه منجر به افزایش نرخ تبدیل و بازگشت سرمایه (ROI) شود. |
آزمایش و بهینه سازی آسان تر | با استفاده از ادگروپ ها می توانید به راحتی آگهی ها و کلمات کلیدی مختلف را در گروه های تبلیغاتی جداگانه آزمایش کنید و عملکرد آنها را با یکدیگر مقایسه کنید. این امر به شما کمک می کند تا بهترین روش را برای رسیدن به مخاطبان هدف خود و دستیابی به نتایج مطلوب پیدا کنید. |
جمع بندی ادگروپ در گوگل ادز
گوگل بیشتر از آنکه به بررسی کلی کمپین تبلیغاتی بپردازد، به کیفیت گروه های تبلیغاتی گوگل ادز توجه میکند. به بیان دیگر، موتور جستجوی گوگل برای امتیاز دهی به کمپینهای تبلیغاتی، با بررسی دقیق گروههای تبلیغاتی، تصمیم گیری میکند. بنابراین به راه اندازی گروههای تبلیغاتی نیاز دارید. گروههایی که به صورت متمرکز عمل میکنند و پیامهای هدفمندی برای کاربران دارند. قابلیت افزایش نرخ کلیک را افزایش میدهند. این نکته، بیانگر اهمیت استراتژی هدف گذاری با گروه های تبلیغاتی است.
سوالات متداول
ایجاد ادگروپ یا گروه تبلیغاتی گوگل ادز چه تفاوتی دارند؟
کمپین شامل یک یا چند گروه تبلیغاتی Ads Group میشود. شما با راهاندازی کمپین تبلیغاتی میتوانید چندین کلمه کلیدی و چندین صفحه فرود را هدف قرار دهید اما با هر گروه تبلیغاتی تنها میتوانید یک کلمه کلیدی و یک صفحه فرود و یک پیام تبلیغاتی داشته باشید.
نداشتن گروه تبلیغاتی گوگل ادز چه معایبی دارد؟
هزینه تبلیغ به ازای هر کلیک بالا میرود، امکان تمرکز روی جزئیات وجود ندارد. احتمال اینکه در صفحه نتایج درست قرار بگیرید، کم میشود.
چرا ساخت گروه تبلیغاتی Ads Group مهم است؟
هر اندازه که گروههای تبلیغاتی یا ادگروپ در گوگل ادز دقیقتر تنظیم شوند، احتمال موفقیت کمپین بالاتر میرود. پیش از اینکه هر کمپینی را راهاندازی کنید، به جزئیات و استراتژی بکار رفته در ایجاد گروههای تبلیغاتی دقت کنید.